startsida test 2018-06-14T16:53:12+00:00

S2 sälj och kundservice

Prospektering
Mötesbokning
Undersökningar
Säljstyrning
Kundservice
CRM

S2 är en webbaserad plattform för försäljning och kundservice.
Inom området försäljning förenklar S2 sälj, prospektering, mötesbokning och genomförande av undersökningar.
Inom kundservice ger S2 dina kunder tillgång till enkel och smidig kundservice.

S2 är en CRM-lösning (kundvård) med sylvassa verktyg som gör säljare till toppresterare och er kundservice älskad av kunderna.

Våra kunder är beroende av att allt fungerar. De säger att de gillar oss mycket för att vi alltid finns där för dem. Supporten får alltid toppbetyg i våra kundundersökningar och S2-systemet är välkänt för sin mycket höga tillgänglighet.

S2 är förmodligen marknadens bästa automatiska ringmotor, så kallad dialer. Behovet, budskapet och marknadsförutsättningarna styr vilken ringmetod som är lämplig. Samtliga metoder som S2:s dialer erbjuder ger radikala vinster i form av mer samtalstid med kund vilket ger lugnare säljare.

Ofta kompletterar S2 våra kunders CRM-system, ibland ersätter vi det helt. Situationen och behoven styr. S2 har en extremt låg starttröskel och vi tror inte på att låsa upp kunder på långa bindningstider. Vi jobbar hårt för att förtjäna våra kunder och utgår alltid från just dina behov.

Omedelbar nytta med S2

S2 är en färdig molntjänst som ger en omedelbar bild av försäljningsläget. Lösningen är lätt att använda och snabb att komma igång med. S2 är i grunden framtaget av säljare för säljare.
För att nybörjaren ska bli bekväm med tjänsten snabbt finns online-hjälp, utbildning, och ett supportteam som gärna hjälper till.
I S2 blir företagets kundregister lätt att överblicka och kunder kan snabbt flyttas över affärsområden och säljteam ner till enskilda säljare. En total bild av företagets relation till respektive kund – med pågående affärer, tidigare ordrar och aktuella händelser – ges i en och samma vy.

Kräver ingen investering

S2 är ingen programvara som måste köpas, installeras och underhållas. Istället för att binda företagets kapital i licenser och hårdvara erbjuder S2 en prenumerationslösning, där du betalar efter behov och nyttjande.

Tjänsten körs i en webbläsare, på valfri vanlig dator med internetuppkoppling.

Snabbt och säkert införande

Oftast går det snabbare än en vecka att införa S2 i en säljorganisation. Många kunder inför tjänsten på egen hand med hjälp av steg-för-steg-mallarna. För den som vill vara på säkra sidan erbjuder vi professionell hjälp.
De flesta användare lär sig att använda S2 på egen hand. Det finns också utbildningspaket som kan utnyttjas i samband med införandet av tjänsten.
S2 är en nyckelfärdig lösning som ger ett säljande företag det säljstöd och de styrverktyg som krävs för att öka försäljningen.

Nytt från kunskapsbanken

Nytt från Facebook

S2
S23 weeks ago
S2 är stolt partner till The Sales Conference och vårt syfte är att dela kunskap och sprida energi som du behöver för att ta din verksamhet in i framtiden. Välkomna att träffa oss i vår affärslounge den 8 november på Annexet.

Säkra din plats så snart du kan till The Sales Conference och Sales Award Gala. Hör av dig så får du veta mer.
http://www.thesalesconference.se/
S2
The Sales Conference 2018 | Stockholm 8 november
The Sales Conference www.thesalesconference.se är Nordens största event och mötesplats för B2B-chefer som vill förstå och skapa framtidens försäljning och ma...
youtube.com
S2
S2 har uppdaterat sitt omslagsfoto.3 weeks ago
S2
S23 weeks ago
Vi hjälper dig med dina skriftliga avtal.
S2
S22 months ago
Tio skäl till att besöka The Sales Conference 2018!
Välkommen att träffa oss på S2 i vår affärslounge den
8 november på Annexet.
The Sales Conference är en heldag för att nätverka och lyssna på hur andra ledare och experter inom B2B sälj och marknad ser på verkligheten och framtiden. Hör av dig så får du veta mer.
#thesalesconference2018
S2
S22 months ago
Den 8 november 2018 är det The Sales Conference - Nordens största framtidskonferens med fokus på trender, forskning, teknik och management inom B2B Sales & Marketing!

S2 är samarbetspartner och välkomnar dig till en inspirerande och energifylld dag & kväll på Ericson Globe Arena/Annexet.
‪#‎thesalesconference2018‬
S2
S2 har lagt till 2 nya foton.2 months ago
Tack alla som varit med för en fantastisk Kontaktadag med härliga möten. Vi har haft kul och är verkligen nöjda. /Team S2

Foto: Annika Skoglöv

Konsulting

Under många år har våra medarbetare byggt upp mer än åttio års samlad kunskap och insikt i sälj- och kontaktintensiva företag. Idag vet vi hur vi ska kunna hjälpa just ditt företag att lyckas ännu bättre! Vi tror inte på konsultintensiva systeminföranden. På S2 har vi lärt oss att koka ner behovet till dess kärna – för att lägga begränsad tid på rätt saker.

Inom området konsulting erbjuder vi:

Utbildning

S2 erbjuder utbildningslösningar som täcker alla kundbehov. Vi har paketerade utbildningar att välja bland eller så anpassar vi just för era behov.

Projektledning

S2 har en väloljad process för att driva projekt. Våra projektledare är högutbildade med mycket god rutin. Metodiken utgår från vårt dokumenterade ramverk för S2-projekt.

Systemanpassning

Ibland ökar vi kundvärdet ytterligare genom kundspecifika anpassningar av S2-systemet. S2 har egna proffskonsulter som vägleder från bedömning av kundbehov till utrullad lösning.

Systemintegration

S2-systemet har lättanvända gränssnitt för kommunikation med andra system. En systemintegration automatiserar informationsflöden mellan S2 och t.ex. ett affärssystem.

Så här tycker två av våra kunder

S2s lösning med att vi hela tiden kör plattformen över deras webbplats är lika enkel som smart

Anderas Widerlöv o Isak Moberg, Delägare Value Call

Vi har gått från cirka 100 till närmare 6000 bokningar i månaden.

Fredrik Almroth, GRUNDARE, MALMBRON

Hela processen med att implementera S2 har varit fantastiskt bra.

Ingvar Cohrs, AFFÄRSUTVECKLARE, IF

Om oss

Målet är att förenkla ert säljarbete och att öka försäljningen och vi lyckas genom rådgivning och ett handfast införande. S2-systemet ger högsta träffsäkerhet genom smart marknadssegmentering och mer tid i kundsamtal med automatisk uppringning. Potentiella kunder hamnar löpande i ert bearbetningsflöde och resultatet framställs i lättlästa rapporter och detaljerad utdata. Vi hjälper kort sagt våra kunder att bli bättre i sin marknadsbearbetning, med minimal administration och med fokus på effektivitet och resultat!

Historik

S2 grundades 1999 av Morgan Sandberg och Ulf Sahlin. Genombrottet blev en affär med Eniros produktbolag Din Del. Affärens innehåll var att utveckla, implementera och underhålla en försäljningsplattform, för en säljstyrka på 170 säljare på 18 olika lokala säljbolag i Sverige.
Många år senare har vi gedigen kunskap om vad som gör skillnad och vi levererar S2-systemet till ett stort antal väletablerade försäljningsintensiva kunder. Tillsammans har vi som arbetar på S2 över åttio års samlad erfarenhet av försäljningsintensiva företag och med åren har vi fått både kunskap om och insikt i hur vi ska hjälpa just ditt företag att bli ännu bättre.

Våra kunder

S2-systemet spinner på höga varvtal inom en många olika typer av företag och branscher. Den gemensamma nämnaren är kontaktintensiva verksamheter. Vi är starkast inom försäljning och kundservice och vi har två kundtyper. Den ena säljer och ger service till sina egna kunder kring sina egna produkter och tjänster. Det kan vara ett försäkringsbolag eller en biltillverkare. Den andra kundtypen är contact centers som säljer och servar andras slutkunder, på uppdrag av den som äger produkterna och tjänsterna. I contact centers inkluderar vi kundcenter, kundtjänst, callcenter, telemarketing, mötesbokare, säljbolag etc.

Kundcase

När vi frågar våra kunder varför de väljer S2 säger de ofta att skälet är vår kunskap och att vi verkligen engagerar oss i att de når ett lyckat resultat.

Value Call
IF Skadesörsäkring
Malmbron

Våra samarbeten

S2 grundades 1999. Över tid har vi vaskat fram några guldföretag som smyckar oss med extra glans och som vi trivs att samarbeta med. Vi koncentrerar all energi på att leverera det bästa systemet, implementerat av de duktigaste medarbetarna. Där vi ser att andra aktörer har den bästa kompletterande lösningen inleder vi samarbeten. Exempel på sådana områden är telefoni, digitala signaturer och affärsinformation. Vår idé är att ha en oberoendeställning som gör att du som kund själv kan välja, men samarbetena ger oss möjligheten att ge rekommendera välbeprövade lösningar.

Jobba hos oss

S2 har de vassaste medarbetarna! Det gör att vi växer, utvecklas och är ett företag man trivs på. Är du intresserad och tror att vi kan få nytta av dig, din talang och din kunskap så är du välkommen att höra av dig. Skicka då ett mail till vår vd Morgan Sandberg: morgan.sandberg@s2.se eller ring honom direkt på mobilen 0703­–62 69 00.

Lediga tjänster

Just nu söker vi dig som kan koda som da Vinci.

Läs om lediga tjänster!

Kontakt

Vi har vårt kontor i en toppmodernt utrustad sjuttonhundratalsbyggnad i Uppsalas historiska kvarter och vi bor granne med både domkyrkan och universitetet.

Telefon: 018-12 96 00
E-post: info@s2.se

Postadress
S2 Communications AB
Odinslund 2
753 10 Uppsala

Besöksadress
S2 Communications AB
Odinslund 2, Dekanhuset
Uppsala

Som S2-användare har du full tillgång till vår support via telefon och e-post. Välj den väg som är bäst för dig! Supporten är öppen helgfria vardagar klockan 08–17. Vi hjälper dig med ditt ärende så fort vi kan.

I S2-systemet finns det en hel del inbyggd hjälp i form av hjälptexter, tillgängliga i anslutning till den funktion de avser. Supporten har även en egen sektion i systemmenyn där all nödvändig dokumentation finns samlad.

Kontaktvägar till Supporten

Telefon: 020-96 97 00

E-post: support@s2.se

Support direkt på din dator: www.s2.se/support

Med verktyget TeamViewer, för skrivbordsdelning över webben, kan vi hjälpa dig direkt på din dator. TeamViewer används efter överenskommelse med S2:s supportpersonal vid specifika supportärenden.

S2 har driftjour dygnet runt årets alla dagar.
Driftjouren hanterar endast akuta driftproblem, såsom störningar i tillgängligheten till S2. Övriga frågor – till exempel supportfrågor – hänvisas till ordinarie supportkanaler och öppettider enligt ovan.

Innan du kontaktar driftjouren ber vi dig gå igenom följande två punkter:

1. Kontrollera om du kan nå andra webbtjänster än S2, t.ex. www.dn.se och www.svt.se.
Om du inte kan nå andra webbtjänster har du antingen

  • ett lokalt problem med din dator,
  • problem med din dators anslutning till det lokala nätverket,
  • problem med ert lokala nätverk, eller så är det
  • er internet-förbindelse som ligger nere.

2. Om du kan nå andra webbtjänster men inte S2, försök att logga in i S2 via en annan dator.
Om du lyckas logga in från en annan dator har du antingen

  • ett lokalt problem med din dator, eller
  • problem med din dators lokala nätverksanslutning.

När du har gått igenom ovanstående två punkter och inte hittat någon förklaring till felet är du varmt välkommen att ringa S2:s driftjour.

Kontaktvägar till Driftjouren

Telefon: 018-12 96 00

Driftjouren kopplas in utanför ordinarie kontorstid. Lyssna igenom meddelandet och vänta. När jouren svarar berättar du att ni upplever en akut driftstörning samt presenterar ditt ärende.

Aktuell driftinformation

Desireé Stolpe
Desireé StolpeSupport
desiree.stolpe@s2.se
076-115 89 04
Erik Åhman
Erik ÅhmanFörsäljning
erik.ahman@s2.se
070-75 999 57
Evelina Klopsch
Evelina KlopschProjektledning
evelina.klopsch@s2.se
0766-03 92 88
Fabian Billner
Fabian BillnerSystemutveckling
fabian.billner@s2.se
0731-80 67 51
Malin Gustavsson
Malin GustavssonFörsäljning
Morgan Sandberg
Morgan SandbergLedning
morgan.sandberg@s2.se
070-36 26 900
Pär Wästberg
Pär WästbergKonsulting
par.wastberg@s2.se
0708-45 22 47
Timmy Lundström
Timmy LundströmDrift
timmy.lundstrom@s2.se
0739-10 56 81
Ulf Sahlin
Ulf SahlinTeknik
ulf.sahlin@s2.se
0708-25 28 05