Hej Desirée på supporten

Desirée Stolpe är supportansvarig på S2, men har innan dess lång erfarenhet från IT-branschen. När hon inte jobbar är hon med familjen, tränar eller pluggar skogskunskap på Linnéuniversitetet (hon köpte skog för ett år sedan).

Nu har jag jobbat på S2 i 7 år, innan dess arbetade jag på Naturvårdverket och har min bakgrund som nätverkstekniker. Då var det både lite hårdvara och en hel del blandad mjukvara. Här på S2 har jag fått möjlighet att fokusera på det jag älskar mest av allt: kundservice och kundkontakt.

Den största charmen med sitt arbete tycker Desirée är det oförutsägbara.

Ingen dag är den andra lik. Det kan handla om allt från supportärenden som jag kan besvara på telefon, driftstörningar eller att felsöka. Det allra mesta kan vi i first line besvara, annars har jag second line och third line nära till hands. Närheten mellan oss alla är en stor styrka. Sedan är det så otroligt roligt att få den här nära kontakten med kunderna. Kan jag underlätta för någon så känner jag mig nöjd och glad. Jag trivs som allra bäst när jag får vara till nytta och kan hjälpa andra. Min roll är tacksam då jag får så otroligt mycket positiv feedback, jag har ett helt toppengäng bakom mig som ser till att vi kan göra ett bra jobb.

En styrka som Desirée ser i S2:s arbetsätt är att den nära kundkontakten hela tiden driver på utvecklingen av S2-systemet.

I min roll så måste jag hela tiden kunna mer om S2-systemet och om kunderna, det är lite av en skräckblandad förtjusning att hela tiden ligga steget före. Vi tar emot idéer och förslag från kunderna. Jag blir kundernas spokesperson och kan lyfta fram deras perspektiv. Det gör att vi tillsammans med mina kollegor på utvecklingssidan kan hitta förbättringar i systemet, utveckla användbarheten eller instruktionerna, säger Desirée Stolpe.

By |2020-02-25T16:32:33+01:002020-02-20|Okategoriserade|