Kundservice2018-11-01T09:14:03+00:00

Kundservice

Alla företag servar sina kunder i olika frågor. Ofta ges denna service inom den egna organisationen men många tar också hjälp av externa contact centers som driver kundservicen på uppdrag. Ibland ges kundservice av både egna medarbetare och av kundserviceagenter hos en extern partner.

Oavsett vem eller vilka som tillhandahåller kundservicen är S2 en snabb och smidig plattform som höjer kundupplevelsen genom att minska kundens ansträngning.

S2 har stöd för det som kallas omnichannel, mer specifikt i kanalerna voice (telefoni), chat, SMS, mail och sociala medier. Omnichannel betyder att ett kundservice-ärende kan påbörjas i en kanal och utan ansträngning för kunden flyttas över i en annan kanal om den passar bättre. Ett exempel skulle kunna vara att en kund hör av sig via företagets webbsida för att lösa ett fakturaärende, men kundserviceagenten inser att ärendet blir lättare att lösa genom att prata med kunden. I samtalet har kundserviceagenten tillgång till vad som skrivits i ärendet tidigare, d.v.s kunden slipper upprepa samma information en gång till.

Kunden använder den kanal som är smidigast för kunden i den givna situationen. I S2 hanterar kundservice-agenten alla ärenden på ett likformigt sätt oavsett vilken kanal kunden väljer att kommunicera genom.

S2 slussar alla inkommande kundservice-ärenden till rätt person eller avdelning.

S2:s kundservicemonitor ger den överblickbarhet och kontroll som krävs för att leverera högsta kvalitet inom all typ av kundservice.

S2 är en molntjänst som gör det väldigt enkelt att snabbt öka antalet agenter efter förändrade behov. Det kan t.ex. röra sig om outsourcing av kundservicen eller en internationell expansion med behov av kundservice i flera länder.

Boka demo
Be om offert