Reliable – Gamification

Kundcase:

SalesScreen i S2 ökar aktiviteten hos Reliable

Gamification höjer motivationen

Hur kan kontaktintensiva företag motivera sina medarbetare litet extra? Reliable såg en lösning i gamification. Med SalesScreen integrerat i S2 motiveras säljarna med deras favoritlåt när de gör ett avslut.

Reliable arbetar med leadsgenerering och mötesbokning på uppdrag av B2B-företag. Företaget som grundades 2015 av bröderna Viktor och Philip Lindsö har lyckats bra genom en egen rekryteringsfilosofi.
Vi vet att det i vår bransch kan vara svårt att hitta bra personal. Därför har vi fokuserat på universitetsstudenter där vi matchar uppdrag med deras framtida karriär. Vi vill kunna vara en uppstickare i branschen, som trycker hårt på kvalitet, berättar Viktor Lindsö.

Efter att ha arbetat med S2 i flera år sökte de en extra motivationshöjare för medarbetarna. Innan de tillsammans med S2 hittade rätt prövade de andra lösningar.
S2 är ett riktigt bra system. Otroligt användarvänligt, enkelt att lära sig för nya medarbetare och svårt att göra fel. Dessutom är det enkelt att ha flera projekt igång samtidigt. Det vi saknat var en möjlighet till gamification. Vi testade först ett system som inte var synkat med S2, men det blev för omständigt när resultat behövde matas in manuellt. När vi istället fick chansen att köra SalesScreen integrerat med S2 blev det en smidig lösning. Nu har vi automatisk hämtning, så fort det blir en bokning plingar det till på SalesScreens säljtavla.

I SalesScreen finns det flera olika tävlingssätt och det går att sätta upp tävlingar på valfri tidsperiod. Allt illustreras i en kul grafik. Reliable har en stor skärm där tävlingarna visas för alla medarbetare.
Det är smart. SalesScreen är ett kul motiverande system med enkla roliga notifieringar som motiverar säljarna. Alla medarbetare väljer ett youtubeklipp som dras igång när de gjort en bokning. Folk triggas av att höra deras favoritlåt, det är riktigt kul att se. Dessutom är det lätt att med kort varsel styra upp en tävling som engagerar och illustreras på ett bra sätt.

Vad har ni märkt för effekt av att använda SalesScreen?
Så fort vi startar en tävling blir det en aktivitetsökning. Det är ett smart flexibelt system, vi är supernöjda med det. Även när vi inte har någon tävling så använder vi deras säljtavla för att ge en extra boost. Än så länge har vi bara kört systemet i några månader, men det känns jäkligt positivt. En eloge till S2 också för att de svarade upp mot vårt behov av gamification. De är ett lyhört företag som lyssnar på sina kunder. Integrationen av SalesScreen är ett bra exempel på det, avslutar Viktor Lindsö på Reliable.

By |2019-02-19T20:28:40+00:002019-02-15|kundcase|