S2 hjälper företag att förbättra alla typer av kundmöten

Med den senaste releasen kan S2-systemet användas för att utveckla kvaliteten i alla typer av kundmöten.

  • Vi frågade oss hur vi kan underlätta mötet mellan företag och kunder, oavsett om det är ett fysiskt möte, ett digitalt möte eller via telefon? Allt handlar egentligen om kommunikation, där vi ser att S2 kan addera ett värde ovanför kommunikationen oavsett om det handlar om kundservice eller försäljning. S2 är ett perfekt komplement till andra verksamhetssystem för t.ex. kundrelationer (CRM), marknadsföring eller affärssystem. Vi adderar smartness och förbättrar effektiviteten i mötet eller kundkontakten oavsett i vilket läge den inträffar. Vi har även en funktion som fungerar som ett pre-CRM där vi kan kvalificera kontakter innan de ska bearbetas. Det fina är att det går väldigt snabbt för kunder att komma igång och se goda resultat av att arbeta med S2, berättar Morgan Sandberg, VD på S2.

Vill du ge exempel på smartness som ni adderar?

  • Om en konsument hör av sig med ett mejl till vår kund som har S2-systemet kan all information som finns i mejlet användas för att underlätta kundmötet. Vi dammsuger mejlet på all användbar information så att medarbetaren automatiskt får fram rätt kundkort, anpassade vyer med actions med mera. På det sättet automatiserar vi processer som tidigare var manuella, så som att ärendet kommer direkt till rätt person eller avdelning på företaget. Ett annat exempel är att vi skapat en intelligent lösning ovanpå Google Maps där vi förenklar för de som arbetar med att boka in möten. S2-systemet ger då förslag på mötestider, som passar med övriga inbokade möten för den som skall göra besöket, och ger även förslag på lämpliga resrutter. En av våra största kunder vittnar om att S2 på det här sättet gör att deras underhållstekniker hinner med ett extra servicemöte nästan varje dag.
    De har kunnat förbättra sitt resursutnyttjande inom underhåll med 10% vilket ger fantastiska resultat på sista raden, förtydligar Morgan Sandberg.
By |2020-03-17T16:11:37+01:002020-03-18|Okategoriserade|