S2:s nya passionerade säljare är en karatekunnig kattexpert

Den 1:a juni började Eva Wennman som säljare på S2. Hennes stora passioner i livet är försäljning, djur och träning.
Så som nyutexaminerad etolog är hon även utbildad i djurens beteenden och orsakerna bakom dem.

Jag specialiserade mig på katters beteenden. Mer och mer kan jag se hur människans kommunikation liknar djurens, vilket jag har nytta av idag. Det känns helt rätt att jag nu på S2 får förena mitt intresse för människors beteende och min passion för försäljning. I rollen som etolog hjälper jag människor med relationen till sina till katter.
På S2 får jag möjlighet att hjälpa kunder med att förbättra sin relation till sina kunder, säger Eva.

Eva har en gedigen bakgrund inom försäljning.

Jag har arbetat med sälj på flera företag i Uppsala tidigare. På ett av bolagen som jag arbetade på i sju år var jag deras främsta säljare och de sista åren även försäljningschef och säljcoach. Ända sedan jag var barn och sålde hemmagjorda maskroskransar till grannar längs gatan har jag älskat försäljning. Jag ser fram emot att jag nu på S2 får arbeta med mer av komplexa säljprocesser. I flera tidigare säljuppdrag har det varit kortare säljcyklar. Då jag älskar att utvecklas är det här perfekt. Det känns kul att få hjälpa till med en djupare genomlysning av kunders behov och att arbeta med långsiktiga kundrelationer.

I sitt arbetsliv har Eva även fått erfarenhet av S2 från användarens perspektiv.

På två av mina tidigare arbetsplatser har jag arbetat med S2 som arbetsredskap. Det är kul för jag minns verkligen hur enkelt det var att komma igång i systemet redan den första arbetsdagen.
Det känns bra att ha med sig det perspektivet nu när jag presenterar S2 för andra företag.

Ett av Evas stora intressen utanför jobbet är träning.

Jag trivs med att alltid vara i rörelse och tränar ofta på Friskis & Svettis. Dessutom tränar jag karate sedan 10 år tillbaka.
Karate handlar mycket om envishet och att du aldrig ska ge upp. Den attityden har jag med mig i min försäljning också.
Jag vill alltid göra det där lilla extra för mina kunder. Sedan tycker jag även att det finns en fördel med att vi på S2 är ett lite mindre företag. Här fungerar vi alltid som ett team tillsammans med kunden och det blir ett genuint engagemang för deras utmaningar.
Det finns aldrig en risk att en kund blir en i mängden hos oss, säger Eva Wennman avslutningsvis.

By |2020-08-13T08:15:27+02:002020-08-13|Okategoriserade|