Varför har vi valt att uppgradera S2 med stöd för kundservice?

Möjligheten att arbeta med kundservice i S2-systemet har varit ett återkommande kundönskemål. Morgan Sandberg berättar mer om varför den här satsningen på kundservice är en naturlig utveckling av S2.

  • Allt bottnar i en bred trend där försäljning och kundservice vävs ihop och utförs av samma personer. Samtidigt som uppgifterna också stöttar varandra. Levererar du rätt service ökar möjligheten att sälja, och omvänt handlar försäljning mycket om att ge service. Profilerna för personer som skall arbeta inom dessa två fält liknar dessutom varandra mer och mer. Det är bakgrunden till att det för oss var en självklarhet att hjälpa våra kunder att arbeta effektivt med försäljning och kundservice i samma system.
    Nu kan våra kunder enkelt hantera både inkommande och utkommande kommunikation i alla typer av kanaler, oavsett om det är telefon, mejl, sms eller chatt, berättar Morgan.

En annan fördel med att knyta försäljning och kundservice närmare handlar om att göra det enklare för slutkunden.

  • När du som kund kontaktar ett företag vill du inte bli kopplad runt mellan olika personer för att få hjälp med ditt problem. Kanske tror du exempelvis att det handlar om en kundservicefråga, när ditt problem är att den funktion du efterfrågar inte finns med i ditt abonnemang. Företag behöver bemöta sina kunder på det sätt som kunderna önskar, och ha all information tillgänglig om kunden oavsett hur kontakten sker. Det ska vara enkelt att vara kund, då stannar kunden kvar. Just den här enkelheten och överblicken av tillgänglig information ger S2-systemet nu, avslutar Morgan Sandberg, VD på S2.
By |2020-02-28T14:30:27+01:002020-03-03|Okategoriserade|