FAQ

S2 Communications AB tillhandahåller en molnbaserad webbplattform för försäljning, möten och kundservice.

Försäljning: S2 förenklar säljarnas arbete så att de får mer tid för sina kunder. 

Möten: S2 är ett komplett toolkit för professionell mötesbokning.

Kundservice: S2 skapar förutsättningar för att dina kunder ska få tillgång till enkel och smidig kundservice.

S2 är en färdig molntjänst som är lätt att använda och snabb att komma igång med.

S2 är en färdig molntjänst som ger en omedelbar bild av försäljningsläget. Lösningen är lätt att använda och snabb att komma igång med. S2 är i grunden framtaget av säljare för säljare och används i försäljning, för mötesbokning och kundservice.

Tjänsten körs i en webbläsare, på valfri vanlig dator med internetuppkoppling.

Det går snabbt att införa S2 i en säljorganisation. Många kunder inför tjänsten med hjälp av steg-för-steg-mallarna. Den som vill erbjuds professionell hjälp.
Det finns utbildningspaket som kan utnyttjas i samband med införandet av tjänsten.
S2 är en nyckelfärdig lösning som ger ett säljande företag det säljstöd och de styrverktyg som krävs för att öka försäljningen.

S2 erbjuder integration mot andra system som telefoni, digitala signaturer och affärsinformation.

CRM betyder customer relationship management och ett CRM-system hjälper företag att automatisera olika moment i sälj- och kundhanteringsprocessen. CRM-system syftar till att öka försäljningen genom att bland annat spåra och registrera sälj- och kundinteraktioner och samla och analysera kunddata från olika källor såsom webbsidor, sociala medier, telefonsamtal m.m. Ett CRM-system är ofta implementerat hos sälj- och marknadsavdelningen som en central hub för att hantera säljkonton, prospekt och leads. Många bolag har även ett CRM-system implementerat med syfte att ha det som ett övergripande system för alla avdelningar.

CRM – verktyget som möjliggör säljarbetet i praktiken

Oavsett om du har två eller tusen kunder och prospekt måste du samla information kring dem på ett strukturerat sätt. Kanske för du eller dina anställda egna anteckningar över kunder och aktiviteter – men vad händer om någon sjukskriver sig eller slutar? Hur gör du då för att lyckas följa upp de aktiviteter du bestämde för när du gjorde en bearbetningsplan? Om alla i ditt företag gemensamt jobbar i ett CRM-system, kommer all information om era kunder kunna delas mellan kollegor. Se ert CRM som ett anteckningsblock där alla tankar om varje kontakt med kunder kan skrivas ner.

Som S2-användare har du full tillgång till vår support via telefon och e-post. Välj den väg som är bäst för dig! Supportens öppettider hittar du under Support i menyn. Vi hjälper dig med ditt ärende så fort vi kan.

Du har alltid tillgång till en kunskapsdatabas med utförliga instruktioner om hur du använder funktionerna i S2.

S2 är förmodligen marknadens bästa automatiska ringmotor, så kallad dialer. Behovet, budskapet och marknadsförutsättningarna styr vilken ringmetod som är lämplig. Samtliga metoder som S2:s dialer erbjuder ger radikala vinster i form av mer samtalstid med kund vilket ger lugnare säljare.

För att kunna välja rätt säljstöd behöver du bestämma målsättningarna med verksamheten. Vad är det ni vill uppnå? För att svara på den frågan är det lämpligt att först definiera din säljprocess.

Kartlägg marknaden och dina kunder

För att du ska veta hur du ska planera försäljningsarbetet är det viktigt att du vet vilka företaget säljer till. Prioritera och ta beslut kring vilka kunder ni ska lägga energi på. Kartlägg vilka som finns på marknaden och bestäm vilka som är lönsamma.

Sätt en struktur för ditt säljarbete

Säljare som arbetar strukturerat lyckas ofta bättre. För att kunna nå ett strukturerat säljarbete måste det finnas mätbara och kontrollerbara processer i varje steg. Det är svårt att ge generella tips kring hur en sådan struktur ser ut, eftersom det skiljer sig mellan branscher och storlek på företag. Men en grund är att ni i ert företag från dag ett gör en plan för hur ni vill arbeta. Hur ser säljcykeln ut? Hur lång är den? Vilka kontakter träffar ni, och med vilket erbjudande? Vem ska arbeta mot vilket segment? Hur fördelar ni er tid?

Följ upp och återkoppla

Många ser uppföljning och återkoppling som en självklarhet. Men om du tänker efter, hur ofta följer du upp företagets offerter ordentligt? Du återkopplar till en offererad kund och får svaret att hon eller han inte hunnit titta på den ännu. Detta är ett vanligt svar, där avslutar många sin uppföljning, och anser att bollen ligger på kundens planhalva. Här finns definitivt mer du kan göra; kunden har begärt en offert för att de är intresserade av vad ditt företag erbjuder.

Härligt att du verkar intresserad!
Vi bjuder gärna på fler insikter om du ger oss förtroendet.

Boka en demo och se hur S2 kan hjälpa just ditt företag

Registrera dig för vårt nyhetsbrev!