Dela

“S2 har hela tiden varit det bästa verktyget om man jämför med konkurrenterna, framförallt enkelheten att lära ut det till nya medarbetare”

Alexander Westerberg, grundare och VD på Svensk Mötesbokning – En av Sveriges ledande företag inom mötesbokning av kunder.

Ni använder ju S2 i er verksamhet. Vad tillför det största nyttan, som du ser det?

-Jag har arbetat med S2 i ca 10 år, så har blivit väl insatt i systemet. Det är ett bra verktyg för oss att hålla reda på våra kunder, se vilka man har kontaktat, vilka som ska få uppföljning och vilka som man ej fått tag i. Då vi hanterar stora volymer av kunder varje dag så är det viktigt för oss att få automatiskt koll på hela processen, jämfört att sitta manuellt med detta. Vi har även en del mötesbokare på distans så därför har vi i grunden valt S2. Ni var väldigt tidiga med distansfunktionen vilket har varit smidigt för oss. Man kan följa alla i realtid och vi behöver inte installera något på datorn hos våra medarbetare då allt är molnbaserat.

Från Excellistor till molnbaserade S2

Vi hade först Excellistor, det var väldigt manuellt arbete. Man fick hålla på med olika färger fram och tillbaka och markera i olika utfall vilket blev enormt rörigt. När vi fick S2 förenklades vår arbetsprocess och det minskade det administrativa arbetet, vilket besparar oss mycket tid.

Bekant S2-användare sedan innan

Från början kom jag i kontakt med S2 då jag var marknadschef i ett annat företag och på den tiden hade vi ett manuellt system för kundbearbetning.
Jag kollade då på alternativa system och fann S2 som hjälpte oss att automatisera hela kundprocessen. När Svensk Mötesbokning grundades för snart sju år sedan blev det ett naturligt arbetsverktyg att ta med in i företaget.

Alexander förklarar hur S2’s funktioner underlättar arbetet.

Jag tycker S2’s grundfunktioner är väldigt bra, särskilt kalenderfunktionen, att kunna synka den med kundens Outlook-kalender har förenklat mycket för våra kunder. Det är heller inte för mycket knappar, det är väldigt tydligt i systemet och det gör att vi inte behöver leta så mycket i S2.

Lätt för nya medarbetare att lära sig S2

Vi har under åren blivit kontaktade av flera konkurrenter till S2 men vi jobbar med mötesbokning S2 har hela tiden har varit det bästa verktyget på marknaden. Återigen kalenderfunktionen och framförallt enkelheten. Att kunna lära ut S2 till nya medarbetare i ett system som har en enkel design. Nya medarbetare kan lätt sätta sig in i logiken med S2 och för oss sparar det mycket tid. 

Effektivt redan för tio år sedan

I början var det väl att systemet hakade upp sig med dialern, en krokodil som kom fram väldigt ofta, vi talar för tio år sedan. Men grundfunktionaliteten har ju alltid varit stabil och det har varit ett effektivt system redan för tio år sedan. Jag tycker vi får en bra överblick över exempelvis statistiken. Det vi mäter mest är antal kontaktförsök och aktiv tid men också såklart hur många ja eller nej man får. Funktionen för mätbarheten är översiktlig. Det är väl just enkelheten som överträffar och man förstår snabbt.

Alexander förklarar att supporten även har varit nära till hands med snabba återkopplingar vid problem.

Då Svensk Mötesbokning hjälper företag i olika branscher över hela Sverige med att hitta nya kunder, kan det ibland uppstå specifika önskemål hos våra uppdragsgivare. Detta tycker jag att S2:s tekniker varit bra på att lyssna och ta till sig för att sedan justera funktioner efter våra behov. Det har funnits ett intresse att lyssna på kunden från början till slut. Det känns väldigt bra med S2 tycker jag.

Härligt att du verkar intresserad!
Vi bjuder gärna på fler insikter om du ger oss förtroendet.

Boka en demo och se hur S2 kan hjälpa just ditt företag

Registrera dig för vårt nyhetsbrev!